Activision Blizzard har allerede skapt begeistring for Game Pass

Interessen for tjenesten har økt sammenlignet med januar 2022.
Tekst: Jonas Mäki
Publisert 2023-10-26

Microsoft har eid Activision Blizzard i mindre enn to uker, men en fersk studie fra CivicScience antyder at det allerede kan være en fordel for Game Pass ettersom interessen for å skaffe seg det har økt, samtidig som det er færre skeptikere nå.

Funnene er basert på to amerikanske spørreundersøkelser rettet mot voksne, der de ble spurt om hvor sannsynlig det er at de "vil abonnere på Xbox Game Pass-tjenester nå som Activision Blizzard spill snart blir inkludert". Det skriver analytiker Sara Shriber fra CivicScience:

"For øyeblikket er det "svært sannsynlig" at 8 % av de spurte vil abonnere på Xbox Game Pass, og 9 % er "noe sannsynlig" at de vil abonnere nå som Activision Blizzards spill blir inkludert - totalt 17 % av potensielle nye abonnenter (omregnet for å utelukke nåværende abonnenter).

Til sammenligning er det "svært sannsynlig" at 5 % og "noe sannsynlig" at 7 % vil abonnere i januar 2022."

Og dette er ikke bare gode nyheter for Microsoft, for andelen som ikke i det hele tatt er tilbøyelige til å bli Game Pass -kunder, har gått ned fra 88 % i 2022 til 83 % i 2023. Undersøkelsen viser også at mange spiller Activision Blizzard -spill ofte uten å abonnere, noe som også kan ses på som gode nyheter for abonnementstjenesten.

Gå til lenken over, som inneholder mange interessante detaljer som kan gi oss en pekepinn om fremtiden for Game Pass etter hvert som Activision Blizzard sakte men sikkert blir innlemmet i systemet.

Takk, VG247.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake