DX11-støtte til Max Payne 3

PC-utgaven er bygd opp fra grunnen av
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2012-03-23

Selv om de største inntektene kommer fra konsollene har ikke Rockstar glemt PC-spillerne. PC-versjonen av det kommende Max Payne 3 vil bli sluppet to uker etter konsollversjonene, men for å bøte mot den ekstra ventetiden har utviklerne lagt inn en rekke unike funksjoner.

PC-utgaven vil nemlig ikke være en enkel portering av konsollversjonene, men heller bygd opp fra grunnen av for å ta i bruk PC-plattformens ekstra hestekrefter.

Ved siden av høyere oppløsning loves mer detaljerte teksturer og full støtte for DirectX 11-effekter som tesselering:

- Dette betyr raskere bildeoppdatering, høyere visuell kvalitet, presise mus- og tastaturkontroller, et full sett med justerbare grafikkinnstillinger og valgfri 3D-støtte for enda større innlevelse, forklarer Rockstar.

Samtidig de ikke forsømt PC-spillerne med litt eldre maskiner, og forsikrer om at spillet vil kjøre bra også på mindre kraftige systemer:

- Vi er også klar over at mange ikke vil ha muligheten til å kjøre Max Payne 3 med maksimumsinnstillingene, og vi har derfor forsikret oss om at spillet kjører upåklagelig på et bred spekter av forskjellige systemoppsett, avslutter Rockstar.

Sjekk ut de fire nye 1080p-bildene Rockstar har sendt ut fra spillet:

<bild></bild>

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake