- Våre spill er mer modne

Sony og Thatgamecompany er enige
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2012-05-09

Spillene til Playstation og Playstation Network retter seg mot et mer voksent og modent publikum enn de øvrige spillene i bransjen. Det hevder både Sonys Jack Buser og Thatgamecompany-sjef Jenova Chen:

- Sony har en mer kunstnerisk og moden smak. De er opptatt av hva voksne vil tenke om spillene deres, forklarer Chen overfor Venturebeat.

Chens Thatgamecompany lanserte i våres det praktfulle PSN-spillet Journey, og han får altså støtte fra Jack Buser, sjefen for Sonys digitale plattformer:

- Vår primære PSN-målgruppe er mer voksen, og mange av våre bestselgere har høstet suksess hos nettopp dette publikumet. Temaene fra mange Playstation- og PSN-spill krever at spillerne reflekterer og kjenner på følelsene rundt gameplay-opplevelsen, noe vi har sett komme til uttrykk i suksesspill som Flower, Journey og Heavy Rain, tilføyer Buser.

Buser og Chens budskap er ikke til å ta feil av, men er vi enige? Journey og Heavy Rain er utvilsomt unike og mektige spill, men skiller også de øvrige Sony-spillene seg ut fra konkurrentens titler hva modenhet angår? Diskutér...

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake