Obsidian ga oss nylig en god titt på Avowed, både på Xbox Developer Direct og i en 25 minutter lang video som utvikleren har lastet opp. Ut fra alt gameplayet vi har sett så langt, er det tydelig at Avowed kommer til å bli et stort steg opp når det gjelder FPS-kamp fra Obsidian, og vi kommer til å få massevis av lastingsalternativer å bruke.
I en samtale med PC Gamer snakket spillregissør Carrie Patel og spillregissør Gabe Paramo om hva som inspirerte fantasikampene Obsidian viste frem. "Målet vårt var å prøve å få det til å føles visceralt, ikke sant?" sa Paramo. "Å få følelsen av å treffe [fiender] til å føles virkningsfull ... som i Vermintide. Vi prøver å hente inspirasjon derfra, bare den mesterlige følelsen av å treffe og påvirke."
Det er vanskelig å slå Fatsharks hordebaserte actionspill når det gjelder å få angrepene dine til å føles tunge og ekte. Hvert slag kan skjære gjennom en rekke rotter i Warhammer: Vermintide, men selv om du bare klikker med musen for å svinge sverdet, kan du føle kraften i støtet og glede deg over spenningen i kampen når hver fiende raser i hver sin retning basert på banen til slaget som drepte dem.
"Jeg er virkelig stolt av det spillteamet har gjort ... til og med nærkampene føles fantastiske", fortsetter Patel. "Jeg føler virkelig at det kommer til å skille seg ut når det gjelder nærkamp i fantasy-actionrollespill i førstepersonsperspektiv."