- Vi nedprioriterer ikke spillerne

Microsoft svarer på kritikken
Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2012-06-12

På fjorårets E3-messe begynte Microsoft for alvor markedsføringen av Xbox 360 som et multimediasenter, og på årets messe fortsatte de trenden.

Dette har fått mange gamere til å se rødt, og noen anklager selskapet for å ha snudd spillerne ryggen. Microsoft Studios-europasjef Phil Harrison kjenner seg imidlertid ikke igjen i kritikken:

- Forbruk av spillinnhold øker. Forbruk av underholdningstilbudet øker også, og det er nå større enn spillene, men spillforbruket vokser ikke desto mindre. Jeg er ikke bekymret over hva dette vil ha å si for spillerne, uavhengig av om de er hardcore-spillere casual-spillerer eller midt imellom, forklarer Harrison.

- På årets E3 annonserte vi at alle våre fem største spillserier returnerer til Xbox 360 i løpet av 12 måneder. Jeg vet ikke om mange ganger noe sånt har skjedd for en spillplattform tidligere, uavhengig av hvilken. Halo, Gears Of War, Forza, Fable og Dance Central, alle disse kommer tilbake på en større og bedre måte. Jeg tror spillerne vil bli godt tatt hånd om, fortsetter Harrison.

Av ikke-spillrelaterte tjenester på E3 viste Microsoft blant annet frem musikktjenesten Xbox Music, som best beskrives som en konkurrent til Spotify, samt treningsprogrammet Nike + Kinect Training. De fokuserte også endel på den nye Smartglass-teknologien, som lar brukerne streame innhold mellom en Xbox 360-konsoll og eksterne enheter som Ipads og smarttelefoner, gjennom et felles grensesnitt.

- Jeg synes vi presenterte en 90 minutters konferanse som malte et godt bilde på hva vi jobber med for tiden. Når det er sagt viste vi langt fra alt, og det kommer naturligvis flere spill til neste år, avslutter Harrison.

Den neste konsollgenerasjonen ville Harrison ikke overraskende ikke prate om.

Kilde Edge.

No games? No problem!

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake