Et av de største kritikkpunktene i Final Fantasy VII: Rebirth så ut til å dreie seg om utseendet til Performance Mode, ettersom den høyere FPS-spillmodusen virkelig så ut til å mangle i visuell forstand. Square Enix lovet at ytterligere rettelser for modusen var i arbeid, og det ser ut til at vi begynner å se at det kommer til å bære frukter.
Som en del av et nytt sett med oppdateringsnotater (som er på japansk og har blitt oversatt av oss via Google), bekreftes det at spillets grafiske kvalitet forbedres, og at et nytt "skarpt" og "mykt" alternativ legges til Performance Mode. Dette kommer i tillegg til løfter om å forbedre bildefrekvensen og spillstabiliteten, samt et par andre ting også. Sjekk ut de fullstendige oversatte oppdateringsnotatene nedenfor:
Rettet skrivefeil og utelatelser i enkelte tekster.
Løste et problem med den kontrollerte karakteren som oppstod under visse forhold på kartet.
Løste et problem der Red XIIIs evner "Lunatic High" og "Warrior's Inspiration" lett ble kansellert under kamp.
Løste et problem der fiender stoppet opp under visse forhold under kamp.
Løste et fremdriftsproblem som oppstod under visse forhold i oppdraget.
Forbedret bildefrekvens og generell spillstabilitet.
Lagt til alternativene "Skarp" og "Myk" i skjerminnstillingene for ytelsesmodus.
Forbedret grafisk kvalitet.
Kameraets bakoverinnstilling gjenspeiles nå i "gliding"-modus når du styrer en himmelchocobo.
Kamerainnstillingene for reversering gjenspeiles i minispillets målkamera.
Forbedret veiledningsstøtte når du klatrer i lianene på stedet "Mithril Mine".
Lagt til innstillinger for vanskelighetsgrad i tilpasningsskjermen for minispillene "Condor Fort" og "Gambit Gears".