Det er ti år siden Bioshock- og System Shock 2-skaperen Ken Levine begynte å snakke om å lage spill som fungerte som fortellende Lego, så det er forståelig at mange trodde at prosjektet var skrinlagt før Judas endelig ble avduket i 2022. Verken denne første eller den andre traileren ga oss imidlertid noen indikasjon på hva Levine mente med dette, men det er det som gjør dette nye intervjuet så interessant.
Geoff Keighley og IGNs Ryan McCaffrey fikk æren av å spille noen timer av Judas og intervjue Levine etterpå, og jeg er definitivt misunnelig. For spillet høres ekstremt ambisiøst og lovende ut. Valgene du tar, vil ikke bare endre de store øyeblikkene i historien, men også de mindre, dialoger, detaljer i verdenen, kreftene dine, hva robotene du møter synes om deg, hva slags utstyr du finner og mye mer. Alt dette samtidig som du får det samme polerte og engasjerende gameplayet, pakket inn i en fantastisk historie som vi kjenner fra Bioshock.
Intervjuet er fylt med andre detaljer om hvem Judas faktisk er, noen hint om roguelike-elementer, de tre viktigste allierte/antagonistene og mer, så det er vel verdt å ta en titt. Nå vil jeg bare ha en utgivelsesdato, da dette har blitt et av mine mest etterlengtede spill etter å ha sett intervjuet.
Hva tror du? Kan dette bli like banebrytende som Bioshock og System Shock?
<social>https://www.youtube.com/watch?v=aIqmnoo8Ui4</social>