Mer enn noen gang før føles det som om vi ser live-service-spill dukke opp og enten dø eller bli lagt ned. Hvis de ikke opplever samme suksess som Fortnite eller Helldivers II (selv om spillerbasen har sunket ganske betydelig der), vil utgiverne ofte la prosjektet dø.
Det er i hvert fall oppfatningen til Digital Extremes-sjef Steve Sinclair. I en samtale med VGC skisserte Sinclair sine tanker om problemene med moderne live-tjenester. "De tror at utgivelsen er avgjørende, og det er den ikke. De har en økonomisk mulighet til å være utholdende, men de gjør det aldri", sa han. "Den kommer ut, fungerer ikke, og så kaster de den bort."
"Vi har sett dette med fantastiske utgivelser som jeg tror har et enormt potensial, og jeg tror de kaster dem for tidlig," fortsatte han.
Det virker som om noe må endres i live-service-verdenen. Selv med en og annen hit som bryter gjennom listen over vanlige favoritter, med live-service-titler som ber om tid så vel som pengene dine, kan mange mennesker rett og slett ikke spille dem alle, og holder seg derfor til de de kjenner og elsker.
Hva synes du om live-tjenesten i dag?