Før Elden Ring blåste FromSoftware inn i de åpne verdenene, der spilleren kunne ta seg inn i hvilken som helst del av Lands Between, brukte spillene mindre, men sammenhengende kart med mange hemmeligheter som spilleren kunne oppdage.
Det kommende actionspillet Phantom Blade: Zero kommer tilsynelatende til å følge i disse fotsporene, i stedet for å gi spillerne en åpen verden-opplevelse. I en samtale med GamesRadar forklarte spillregissør Soulframe (som også snakket med oss på SGF) designet bak kartet.
"Det er akkurat som de gamle Souls-spillene. Du beveger deg rundt og utforsker i et sømløst kart, det er bare ikke et stort åpent verdenskart. Men hver region er sømløst koblet sammen."
"Det er fortsatt en prosess du går gjennom, men den er ikke-lineær. Det er alltid flere veier du kan gå gjennom. Det er akkurat som Souls-spillene før Elden Ring," fortsatte han.
Foretrekker du denne ikke-lineære, sammenhengende spillverdenen, eller vil du gjerne se Phantom Blade: Zero ta i bruk et åpent verdenskart?