Den japanske spillprodusenten er nå en av de største i bransjen, men til tross for flere år med økonomisk suksess er de fortsatt på utkikk etter måter å forbedre seg på, ikke minst ved å være lydhøre overfor fansen.
Som vi vet, har vi fått se en rekke strålende nyinnspillinger av noen av Capcoms mest elskede klassikere, et konsept de ikke ser ut til å ha tenkt å forlate. Men de har også lovet å ikke slutte å selge fysiske spill, og har til og med vurdert å senke prisen på sine nye titler.
Capcoms siste trekk i arbeidet med å stadig endre og tilpasse seg verden rundt seg, er å diversifisere arbeidsplassen sin. Under det nylig avholdte aksjonærmøtet ble det faktisk avslørt at de ønsker å gi flere kvinner muligheten til å bli hørt.
Capcoms nye mål er derfor at minst 15 % av lederstillingene i selskapet skal innehas av kvinner. De håper også å begynne å samarbeide mer med skapere utenfor Japan, igjen i et forsøk på å bringe ulike kulturer sammen.
Capcom uttaler: "Når det gjelder kvinnelige ledere, er for tiden 21,2 % av de ansatte kvinner, og 13,6 % av kjernetalentene våre er kvinner. Vi har som mål å øke andelen kvinnelige ledere til 15 %. Fremover tror vi at vi vil kunne få flere kvinnelige direktører ved å utvide omfanget og øke andelen kvinnelige ledere."