Borderlands 4 vil få spilleren til å føle at de betyr noe

Teamet har lovet at verden vil føles naturlig og reaktiv.
Tekst: Samuel Lakin
Publisert 2024-09-01

Under et nylig panel på PAX West diskuterte noen av teamet bak Borderlands 4 hva slags retning de ønsker å ta tittelen i, spesielt med tanke på hvordan spillerne vil samhandle med verden rundt dem.

Narrative Director Sam Winkler sa: "Med Borderlands 4 ønsker vi å bringe det tilbake til spilleren. Vi vil sørge for at spilleren og hvelvjegerne er de sentrale karakterene i historien vår.

Vi vil sørge for at verden er reaktiv, at verden er jordnær. Selv om vi beholder humoren som gjør at mange kommer tilbake til serien vår, vil vi sørge for at den er situasjonsbetinget og at den oppstår naturlig.

Så mens vi bygger disse karakterene, sørger vi alltid for at de har sterke personligheter, at de vil reagere forskjellig på ulike situasjoner og at vi ser effekten av det."

Senior Product Producer Anthony Nicholson la til at det de sikter mot i spilleropplevelsen er "følelsen av at du er den som driver ting fremover og får ting tatt hånd om, i stedet for å være med på en tur".

Det er fint å vite at teamet er klar over alle memes dialogen i serien har fått rykte på seg for, og at de har tatt skritt for å i det minste prøve å endre det.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake