I en plutselig skjebnens vending ble Hi-Fi Rush-utvikleren Tango Gameworks reddet av Krafton fra å bli lukket. Den opprinnelige beslutningen om å stenge Tango Gameworks virket veldig merkelig fra Xbox, men Krafton gikk inn for å sikre at vi ikke ville miste studioet.
I samtale med Game Developer forklarte Kraftons administrerende direktør Changhan Kim at beslutningen om å redde Tango ikke var økonomisk. "Vi ønsket å opprettholde arven deres", sa han. "Selv om de ikke hadde noen stor suksess med spillene sine, så vi mange kreative ideer som var verdt å satse på. Derfor ønsket vi å samarbeide med den organisasjonen."
Kim forventer ikke engang at en Hi-Fi Rush-oppfølger vil tjene penger. "Vi kan ikke kjøpe Tango Gameworks basert på deres økonomi eller tall, ikke sant? Vi tror ikke Hi-Fi Rush 2 kommer til å tjene penger, for å være ærlig. Men det er en del av forsøket vårt. Vi må fortsette å prøve [å utvikle spill] i en ånd av å ta utfordringer."
I stedet ønsker Kim å fokusere på å dekke inn produksjonskostnadene og sørge for at de kreative kreatørene får fortsette å lage spillene de har lyst til å spille. I en bransje som alltid synes å være fokusert på profittmarginer, er det et positivt budskap.