Todd Howard forklarer hvorfor Bethesdas eventyr "er så uansvarlig store"

Noe vi sannsynligvis får en smakebit av i dag når Starfield: Shattered Space lanseres.
Tekst: Jonas Mäki
Publisert 2024-09-30

Hvis du noen gang har spilt et Bethesda-rollespill, vet du at de nesten er en sjanger i seg selv. De er utrolig omfattende og latterlig innholdsrike, og lar deg skape dine helt egne eventyr der du gjør alt på din egen måte.

Men Bethesda-veteranen Todd Howard innrømmer at størrelsen på rollespillene deres til tider er direkte uansvarlig, og i et BAFTA-intervju (via Insider Gaming) forteller han nå hvorfor spillene er så typisk enorme som vi forventer av studioet :

"Vi kutter veldig lite fra spillene våre hos Bethesda, og det er derfor spillene er så uansvarlig store. Og det kommer virkelig til hele teamet, du vet, å legge mye kreativitet i spillet. Det er åpenbart ikke bare meg, og jeg tror det er det som virkelig gjør dem spesielle."

I bunn og grunn er det ikke noe forsøk på å stramme opp produktene, men det som skapes, er også med i de ferdige eventyrene, noe som faktisk forklarer mye (på godt og vondt) for alle som har spilt et Bethesda-eventyr.

Det neste fra studioet er Starfield -utvidelsen Shattered Space som slippes i dag (vi anmelder den selvfølgelig denne uken), og etter det er det trolig The Elder Scrolls VI som står på menyen om noen år.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake