Disney Interactive er i full gang med et fortsatt uannonsert spillprosjekt kjent under kodenavnet "Toy Box". Det avslører prestisjetunge New York Times, som har pratet med Disney-sjef Robert Iger.
Toy Box beskrives som et konsollspill der man vil stifte nærmere bekjentskap med Disneys mange figurer og personligheter, og samtidig skal kjente fjes fra Pixar-filmene gjøre sitt inntog.
Disney har for øvrig slitt med å omstille selskapet til den digitale hverdagen, og over de siste 15 kvartalene har Interactive-avdelingen samlet opp et underskudd på 977 millioner dollar (5,6 milliarder kroner). Likevel er er Iger optimistisk, da selskapet nå skal satse langt tyngre på internett og interaktivitet.
Disneys TV-kanal har i en årrekke vært en av selskapets fremste inngangsportaler for eksisterende, og ikke minst nye kunder. Nå skal Disney.com (som forøvrig har blitt re-designet tre ganger over de siste fem årene) bli den nye "inngangsdøren".
Ved siden av konsollversjonene ser man for seg at Toy Box-spillet skal strekke seg utover i bransjen, gjennom online- og mobil-versjoner rettet mot varierende målgrupper.