Moto GP avsluttet 2024-sesongen forrige helg, med en ny verdensmester, Jorge Martín, som overtok stafettpinnen etter Francesco Bagnaia. Den mest prestisjefylte motorsykkelkonkurransen i verden, som fortsatt domineres av spanjoler og italienere (Marc Márquez og Enea Bastiniani ble nr. 3 og 4), frisker opp merkevaren sin neste år.
Ny logo, nytt motto, delt i en video fortalt av skuespillerinnen Emilia Clarke. Dette er "den mest spennende sporten på jorden", oppsummert i tre verdener: "Faster. Fremover. Fryktløs."
<social>https://x.com/MotoGP/status/1858253234286071878</social>
Den nye logoen er designet av designstudioet Pentagram, og den er "en fullstendig utvikling av merkevaren, inkludert kunstverk, bevegelse, skrifttype, visuell identitet og verbal identitet designet for å ta verdens mest spennende idrett inn i en ny æra".
M-en i den nye logoen er inspirert av to sykler som står tett inntil hverandre på en bane. O-en antyder hjulets geometri, og T-en rytteren mellom dem, "menneske og maskin".
På sosiale medier er ikke alle fansen imponert. "Den nye logoen ser for generisk ut, den gamle var mer ikonisk", sier Coronas de Laurel, og andre fans ber om å få den gamle logoen tilbake.
Under den offisielle presentasjonen av logoen i Museu Nacional d'Art de Catalunya i Barcelona sa Dan Rossomondo, Moto GPs Chief Commercial Officer, til El País at de har som mål å "tiltrekke seg flere turister, andre tilfeldige fans, introdusere sporten og våre helter, førerne, til alle sfærer av samfunnet".