Peter Molyneux er ett av de mest berømte navnene i spillbransjen og da han startet sin karriere for 22 år siden var det simulatorspillet Populous som stod i sentrum.
I ettertid har han laget en rekke forskjellige spill, deriblant Fable-serien og det nylig lanserte og unike IOS-spillet Curiosity. Likevel har Populous en spesiell plass i Molyneux' hjerte, og ifølge ham selv er Populous fortsatt det beste spillet han har laget.
Av denne grunn har Molyneux og hans nye spillstudio 22cans bestemt seg for å gjenopplive serien gjennom et nytt spill kalt Godus:
- Populous ble skapt for over 22 år siden, og vi synes ikke noe har levd opp til det så langt. Ingenting har gitt oss den samme mektige gudelignende opplevelsen, og det er denne opplevelsen vi ønsker å gjenoppfinne. Godus vil blande styrkene til Populous med detaljnivået og flerspillerfokuset til Dungeon Keeper, mens grensesnittet og den tekniske innovasjonen blir hentet fra Black & White. Det originale Populous er fra 8-bits-æraen, mens Godus vil bruke den moderne teknologien verden har å by på, skriver 22cans på spillets Kickstarter-side.
22cans har nemlig valgt å engasjere publikum for å samle inn penger til det nye spillet, og målet ligger på hele 450.000 britiske pund (4,1 millioner kroner).
Som alltid inneholder kampanjen godbiter til de som donerer, basert på mengden de velger å gi. Samtidig byr også Kickstarter-side på en video om prosjektet, der man kan lære mer om det nye spillet.
<bild></bild>