Tidligere GTA-utvikler kritiserer moderne spillskapere for "day zero patch"-mentalitet

Ideen om at ting bare kan fikses ved eller etter lansering har tilsynelatende oppmuntret til dårlig utviklingspraksis.
Tekst: Alex Hopley
Publisert 2024-12-09

Mange spill lanseres ikke i den beste tilstanden i disse dager. Det betyr ikke at de ikke kan være fornøyelige, men det fører ofte til at spillerne må vente på at spillene skal få en dag én-oppdatering eller en oppdatering kort tid etter lansering for å fikse åpenbare problemer.

Mange har tatt opp denne nylige trenden, inkludert den tidligere Grand Theft Auto -utvikleren Colin Anderson, som jobbet som lydansvarlig på serien. På Twitter/X (via GamesRadar) hadde han følgende å si :

"Som utvikler savner jeg disiplinen ved å vite at det ikke var noen måte å "fikse" et spill på når det først var produsert. Dagens "Day Zero Patch"-mentalitet oppmuntrer bare til dårlig utviklings- og ledelsespraksis, og det gir også en dårligere kundeopplevelse."

<social>https://x.com/denkicolin/status/1850045035988791712</social>

Noen andre utviklere og spillere kom med sine meninger, og var stort sett enige med Anderson. Selv om vi kan ha spill med store ambisjoner i dag, betyr ikke det nødvendigvis at disse ambisjonene vil bli oppnådd, og noen ganger venter folk i årevis før et spill har realisert sin visjon fullt ut.

Hva synes du om dag én-oppdateringsmentaliteten?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake