McDonald's Japan er i ferd med å gjøre januar enda mer spennende for både hurtigmat- og Neon Genesis Evangelion-fans. Fra og med 6. januar 2025 vil den ikoniske hurtigmatkjeden lansere tre burgere i begrenset opplag, hver og en inspirert av den berømte mecha-animen. Kampanjen, som inkluderer en energisk 30-sekunders reklamefilm, har allerede skapt mye oppmerksomhet på grunn av sin smarte parodi på Evangelions mest minneverdige øyeblikk.
Selv om burgerne i seg selv ikke er direkte knyttet til animeens plot, er markedsføringen alt annet enn subtil. Reklamen gjenskaper kjente Evangelion-replikker og -scener, som Shinjis "I mustn't run away", som blir til "I must've left food leftovers". Fansen får også se morsomme visuelle gags, som at animeens mystiske monolitter nå er gigantiske esker med McDonald's-pommes frites.
For de i Japan vil de Evangelion-inspirerte burgerne være tilgjengelige fra 6. januar til begynnelsen av februar 2025. Kampanjen skal vises på TV-skjermer fra og med 5. januar.
Synes du denne Evangelion-inspirerte burgerideen er en god idé?
<social>https://x.com/McDonaldsJapan/status/1872047167419920837</social>