En av de største diskusjonene rundt spill i dag handler om politikk. Bør spill være politiske? Bør de ikke være det? Bør de bare introdusere politikk på en bestemt måte? Mange mennesker har mange forskjellige holdninger, og da Bioshock- og Judas -skaperen Ken Levine satte seg ned med YouTuberen Thomas Brush, fikk han selvfølgelig spørsmål om filosofiene og politikken han inkluderer i spillene sine.
Levine var ikke redd for å snakke om temaet, som du sikkert vil gjette hvis du har spilt noen av Bioshock-spillene, og han synes faktisk det er bedre å uttrykke sine politiske tanker i spillene sine enn i sosiale medier. "Nå er det mye mer komplisert å uttrykke en politisk tanke i spillet", forklarer Levine. "Du må [vite] hvem som er karakteren, hvem som sier det, du må modellere dem og du må rigge dem, og du må leie inn en skuespiller."
<social>https://www.youtube.com/watch?v=2cX4mZ95Or0</social>
Men det ser ut til å være verdt det. "Du når ut til mange flere mennesker", fortsetter Levine. "Og du får sagt mye mer omfattende ting." Det virker også som om Levine er mer interessert i å få ideologier til å kollidere med virkeligheten enn å kjøre en politisk vogn. "Jeg har også sett hva som kan skje når folk slutter å ta hensyn til virkeligheten og holder nesen i ideologien."
Er du enig i Levines uttalelser?