Nylig kom det frem at det svært lovende actionspillet Watch Dogs skal slippes til Wii U og Playstation 4 (og sikkert Xbox 720 også), ved siden av de allerede annonserte formatene PC, Xbox 360 og Playstation 3.
Likevel er Ubisoft-sjef Yves Guillemot tydelig på hvilken plattform utviklerne ser på som hovedplattformen. De satser nemlig på å utvikle spillet til PC-plattformen og før de konverterer spillet til de øvrige formatene.
Heldigvis er det langt lettere å konvertere PC-spill til Playstation 4 enn til Playstation 3, da Sony har satset på en ariktektur som ligger langt tettere opptil tradisjonell PC-arkitektur denne gangen.
Dette sier også å være tilfellet for den neste Xbox-konsollen, og det kan derfor se ut som tiden der PC-versjoner av spill ble nedprioritert til fordel for konsollversjonene er over. Nå skal alt utvikles under samme vilkår, noe som forhåentligvis vil styrke alle formatene. Det kan vi like.
<bild></bild>