Vi er bare litt over en uke unna lanseringen av Leslie Benzies' MindsEye. MindsEye foregår i en ikke så fjern, men veldig ukjent fremtid, og ser ut til å ta oss med på en actionfylt, lineær fortelling som bare kan være begynnelsen på utviklerens Build a Rocket Boy's planer.
I en samtale med Gamesindustry.biz avslørte Leslie Benzies at det er store ting planlagt for fremtiden til MindsEye. "[Studioet] vil støtte spillet gjennom Play.MindsEye, med kontinuerlig nytt innhold," sa han. "Det meste av innholdet vil vi prøve å innlemme i historien. Så når du har spilt den store, overordnede tiårsplanen, vil du ha en veldig god idé om hvordan dette universet ser ut."
"Vi har planer om å legge til flerspiller, [og] vi har planer om å lage en helt åpen verden. Og vi må selvfølgelig også se på hva spillerne skaper, og innlemme det i planene våre."
Benzies forklarte også hvor spillet befinner seg når det gjelder den verdenen utviklerne har skapt. "MindsEye befinner seg midt i historien vår. Så vi går 10 000 år tilbake i tid, og så går vi et stykke frem i tid. Det er den relevante brikken i puslespillet som vil få spillerne til å stille spørsmål om hva den større historien er," forklarte han. "Vi har med vilje ikke sluppet bilder av store deler av spillet, fordi vi ikke ønsker å ødelegge noe for spillerne. Men denne historien tar noen uvanlige vendinger."
MindsEye lanseres 10. juni til Xbox Series X/S, PS5 og PC.