- Jeg lager ikke spill for å tjene penger

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2013-05-03

Spillskaperen David Cage, sjefen for Heavy Rain-studioet Quantic Dream, blir ofte beskrevet som en visjonær. Dette er en tittel vi tipper han er fornøyd med, da han er mer opptatt av å putte sjelen sin i spillene han lager, enn å tjene mest mulig penger:

- Jeg investerer mye av meg selv i spillene vi lager. Jeg vil ikke jobbe som en innleid arbeidshest. Jeg vil ikke lage spill for å tjene penger på det. Jeg lager spill fordi dette er en lidenskap for meg. Fordi jeg har lyst til å dele noe jeg har på hjertet, forklarer Cage til spillsiden VG247.

Cage planla derfor aldri å lage en oppfølger til det kritikerroste Heavy Rain, da han heller hadde lyst til å vende nesen mot noe nytt. Til tross for inntekter på over 100 millioner dollar opplevde han heller ikke noe press om en oppfølger fra utgiver Sonys side, noe han vet å verdsette:

- Jeg takker dem åpenhjertig for det, avslutter Cage.

Når det er sagt ser studioet nåværende prosjekt, Playstation 3-spillet Beyond: Two Souls, ut til å bygge videre på mye av de vi så i Heavy Rain, bare enda bedre.

Som alle fornuftige mennesker er Cage fast Gamereactor-leser...

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake