Bungie har kunngjort forsinkelsen av Marathon, tittelen som var forventet å bli utgitt 23. september på PS5, Xbox Series X og PC, og har ikke gitt en ny utgivelsesdato eller et nytt vindu. Det var imidlertid å forvente, etter alle disse rapportene fra folk i selskapet, eller tidligere arbeidere som virkelig ikke likte å jobbe der.
"Gjennom hver kommentar og sanntidssamtale på sosiale medier og Discord har stemmen din vært sterk og tydelig. Vi har tatt dette til hjertet, og vi vet at vi trenger mer tid til å lage Marathon inn i spillet som virkelig gjenspeiler lidenskapen din", Marathon dev team (den offisielle uttalelsen er ikke signert) sa i en uttalelse, da det virker klart at spillere fra Alpha-playtesten ikke var fornøyd med spillet.
Så i de kommende månedene vil Bungie fokusere på ting som å "øke overlevelsesspillet" med mer utfordrende AI-møter, mer givende løp med nye typer plyndring og dynamiske hendelser, og gjøre kampene mer anspente og strategiske, samt forbedre flerspiller med nærhetschatt, slik at sosiale historier kan komme til liv. De lover også å øke den visuelle troverdigheten, legge til mer narrativ og miljømessig historiefortelling og, interessant nok, "en mørkere tone som viderefører temaene fra den originale trilogien".
Når alt dette er sagt, har Marathon ingen utgivelsesdato, men det skal komme ut neste år. Vil du gi Marathon en sjanse?