Til tross for en utrolig sterk lansering har Capcoms Monster Hunter: Wilds opplevd en betydelig nedgang i interessen. Så mye at det etter bare noen få dager ble sendt ut i hele åtte millioner eksemplarer, og deretter tok det flere uker å legge til ytterligere to millioner. Det merkelige med interessen rundt Wilds er også at spillet tilsynelatende har blitt dårligere i løpet av månedene, og mange fans har rapportert om ytelsesproblemer med spillet, spesielt på PC, der det har blitt observert fall i bildefrekvensen og til og med krasjer.
Med tanke på den nylige responsen på spillet, som i skrivende stund har en rating på Overwhelmingly Negative på Steam, har Capcom selvsagt bestemt seg for at tiden ikke er inne for et seminar som heter "Making Monster Hunter: Wilds run smoothly! Alt du trenger å vite om optimalisering".
Foredraget var forventet å bli tilbudt under Japans Computer Entertainment Developers Conference senere denne måneden, men det har siden blitt fjernet fra timeplanen, noe som viser at Capcom ikke lenger har til hensikt å være vertskap for panelet, i henhold til Automaton.
Capcom har ikke spesifikt nevnt hvorfor det forlater showet, men en rimelig antagelse er at midt i turbulente farvann er dette langt fra en god samtale, spesielt siden utvikleren nylig la ut en uttalelse som bekreftet at den var klar over spillets dårlige ytelse.
<social>https://x.com/MH_Wilds/status/1941110323005857917</social>
Har du nylig opplevd problemer med Monster Hunter: Wilds?