Wuchang: Fallen FeathersWuchang, det første Soulslike-spillet fra det kinesiske studioet Leenzee Games, ble lansert 24. juli og steg raskt til 131 518 samtidige spillere på Steam. Dette gjør det til det mest spilte Soulslike-spillet som ikke er laget av FromSoftware gjennom tidene, og overgikk Dark Souls 3 og Sekiro i løpet av 24 timer. Bare Elden Ring og Black Myth: Wukong (hvis de telles med) har prestert bedre i sjangeren.
En del av rekkevidden stammer fra en samtidig lansering på Game Pass, noe som utvider PC- og konsolleksponeringen. Men til tross for de imponerende tallene, har Wuchang blitt slått av spillere for alvorlige ytelsesproblemer, spesielt på Nvidia GPUer.
Steam-anmeldelser er overveldende negative, med færre enn 25% som er positive. Rapporter nevner hakking, dårlige bildefrekvenser og spillbrytende feil som de største problemene. Mens noen skylder på Unreal Engine 5s krevende teknologi, sier andre at det bare er dårlig optimalisering.
Leenzee, et relativt lite studio med rundt 160 utviklere, har lovet å fikse problemene. Hvis de leverer, kan Wuchang fortsatt sementere sin plass som en suksess i den sjelelignende sjangeren.