Adam Sandler og Netflix begynner å passe sammen som jordbær og fløte. De to har trukket seere i årevis nå, og den siste nostalgi-hiten Happy Gilmore 2 viser at det fortsatt er mye damp igjen i Sandlers motor.
Som vist på Netflix' topp 10-filmer nylig, hadde Happy Gilmore 2 46 700 000 seere innen den 27. juli, etter premieren den 25. juli. Det utgjør strømmetjenestens største amerikanske åpningshelg og Sandlers største åpning med Netflix siden han begynte å jobbe med dem.
Populariteten til Happy Gilmore 2 har også bidratt til å øke seertallene til originalfilmen, som i forrige uke lå på tredjeplass med 11 400 000 visninger på Netflix, rett bak KPop Demon Hunters.
Happy Gilmore 2 kommer nesten 30 år etter originalfilmen, og Sandlers hockeyspiller som blir golfproff vender tilbake til greenen etter mange års fravær. Med tilbakevendende stjerner og nye cameos har filmen mye å bringe tilbake gamle og introdusere nye seere. Dessuten er det en Adam Sandler-film på Netflix. Den var nødt til å gjøre det bra.