Turn 10 avdekker mer om Drivatar-systemet

Tekst: Sofia Hariz
Publisert 2013-06-12

Forza Motorsport 5 betyr slutten for enspiller slik vi kjenner det i dag. Dette mener i hvert fall Rhett Mathis, ledende gameplay-designer hos Turn 10, som snakket om den nye Drivatar system med OXM.

Så hva er Drivatar? Vel, spillets datastyrte motstandere bygger nemlig på atferd og kjørestiler fra virkelige spillere ved data som lastes ned og overføres via nettskyen. Derfor er spillet online selv når det er frakoblet, ifølge Turn 10.

- With a system like this, we can race together, even when we're not together. And we don't have to do all the same things, because we learn about your tendencies across different tracks - we understand how certain spots on one track relate to a spot on another track, sier Mathis.

Så selv om vi ikke er online vil vår Drivatar rase rundt på andres baner, også de vi ikke engang har testet selv, og imitere vår egne spillestil.

- It's the end of single player. This is something totally new because it adds such a level of social play, and that's what we want to engender - that water cooler talk, or its over the phone with your friends, or its over Skype, or its however you want to do it, avslutter Mathis.

Hva synes du om Drivatar-ideen? Er dette fremtiden for racing (og kanskje andre spill?) eller tomt gimmickprat?

Les alt om E3 på vår temaside.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake