Selv om vi spillere ofte sukker dypt over nok en livløs live-tjenestetittel klinisk blottet for ren underholdning og med all den kjærligheten som legges i urimelig dyre mikrotransaksjoner, er det viktig å huske hvor store disse spillene kan bli når de lykkes.
Roblox er mer en plattform enn et spill, men det er et tydelig eksempel på hva de største spillutgiverne ønsker å oppnå når spillseriene deres i økende grad forvandles til tjenester. Og nå har det nådd en virkelig bemerkelsesverdig rekord. Dexerto rapporterer via Threads at Roblox nylig hadde 47,3 millioner samtidige spillere - noe som er mer enn Steam noen gang har oppnådd (et maksimum på 41,2 millioner, som ble nådd i mars 2025).
Det mest populære Roblox -spillet akkurat nå er Grow a Garden, som alene sto for 22 millioner av disse spillerne, et høyere antall enn noen Steam-tittel noensinne har klart å oppnå.
<social>https://www.threads.com/@dexerto/post/DNxqBhz2IfR</social>