- Det ville ikke vært mulig til dagens konsoller

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2013-06-25

Utviklerne hos Dice brukte lang tid på å annonsere Mirror's Edge 2, selv om fansen har lengtet etter oppfølgeren helt siden originalspillet ble sluppet i 2008. Dette er imidlertid ikke et resultat av store egoer hos den svenske utvikleren, men heller i overkant høye ambisjoner.

Til CVG har nemlig Patrick Söderlund fra EA forklart at Dice startet med spillet flere år siden. I løpet av årene skal de ha laget flere prototyper for spillet, og til slutt endte de opp med en visjon som var umulig å gjennomføre til dagens konsoller. Derfor satset de heller på den neste generasjonen:

- Vi hadde sett på Mirror's Edge 2 i flere år og vi hadde flere team som jobbet med prototyper og ideer rundt hva spillet kunne være. Men det var først da Sara Jansson, som nå er produsent for prosjektet, kom til meg og sa, "hør her, jeg har en idé om hva vi kan lage" vi virkelig sperret opp øynene. Hun hadde en visjon som var så inspirerende at vi simpelthen måtte lage spillet på den måte, forklarer Söderlund.

- Det som virkelig var interessant var at dette spillet bare kunne bli bygget opp til den neste konsollgenerasjonen. Jeg likte dette, fordi det vi skulle lage rett og slett ikke var mulig til dagens konsoller, avslutter han.

Hva denne fantastiske, ambisiøse visjonen går ut på vil han ikke avsløre helt enda, men spillet er i det minste under utvikling til PC, Playstation 4 og Xbox One. La oss håpe de blir ferdig fortere enn svint.

Vakkert...

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake