I en årrekke har bilverdenen gjort narr av BMWs nåværende designspråk og de enorme hullene i grillen som har vokst hinsides all tenkelig rimelighet.
Mange tusen BMW-fans har krevd designdirektør Adrian van Hooydonks avgang i løpet av de siste fem årene, men til tross for all kritikken har BMW fortsatt å selge flere og flere biler for hvert år som går, og mye av dette har tilsynelatende å gjøre med Kina, der de store gigantiske neseborene ser ut til å bli satt stor pris på.
Carexpert har snakket med Hooydonk som sier dette om designvalgene de har tatt de siste årene.
"Store gitter er populære i visse områder i verden, som i Kina. Folk spør fortsatt etter store griller. Det var ingen motreaksjoner fra kundene. Vi noterte oss selvfølgelig alle de negative kommentarene, men vi så det aldri i salgstallene. Snarere tvert imot. Så på en eller annen måte følte vi ikke at vi trengte å reagere."
<bild>En gang i tiden så BMW:er vakre ut.</bild>