- Det hadde vært smertefullt til dagens konsoller

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2013-07-02

Under forrige ukes Gamelab i Barcelona var spillskaper Michel Ancel på plass for å snakke om spillutvikling basert på følelser. Gamereactors spanske brigade var imidlertid også interessert i et annet tema, nemlig status for utviklingen av det etterlengtede Beyond Good & Evil 2.

Ville det vært mulig å utvikle spillet til dagens konsoller, spurte vi bransjeguruen:

- Jeg tror det hadde vært mulig å lage Beyond Good & Evil 2 til dagens plattformer, men det hadde vært smertefullt. Det er alltid mulig å gjøre noe på en hvilken som helst konsoll, men noen ganger blir du da nødt til å bruke mye av energien din på opimalisering og den type ting, svarte Ancel.

- Nå som de nye konsollene er rett rundt hjørnet har vi muligheten til å jobbe grundigere med dem. Vi undersøker hvordan vi kan hente ut kraften til konsollene, da det fortsatt er mye vi trenger å forstå om dem. Beyond Good & Evil 2 er et spill jeg alltid har i tankene og jeg håper gode ting vil skje for prosjektet veldig snart, avsluttet han.

Vi kan med andre ord langt på vei bekrefte at det nye spillet skal slippes til morgendagens konsollgenerasjon, selv om dette ikke er offisielt bekreftet enda. Når det faktisk skal slippes er naturligvis en annen sak.

Mangelen på gode bilder fra Beyond Good & Evil 2 er vedvarende.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake