- Quantum Break er det ultimate Remedy-spillet

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2013-07-05

Matias Myllyrinne, nestsjef hos finske Remedy, forteller at teamet har hentet elementer fra både Max Payne og Alan Wake for å gjøre det kommende Xbox One-spillet til den ultimate Remedy-opplevelsen. Det skriver spillsiden Games Industry etter et intervju med Myllyrinne.

Det spennende prosjektet skal lanseres sammen med en flunkende ny TV-serie og sammen skal de danne en helhet. Det er åpenbart et ambisiøst prosjekt, men Myllyrinne har likevel god tro på seg selv og kollegene sine:

- Vi lærte mye om interaktiv historieformidling da vi lagde Alan Wake, og vi satser på å heve lista ytterligere. Vi lærte dessuten også mye om filmatiske actionscener og skytemekanikker da vi lagde Max Payne, som vi ønsker å utforske videre. Ved å bygge videre på begge deler håper vi på å skape den ultimate Remedy-opplevelsen, forklarer Myllyrinne.

- Spillet og TV-serien lanseres sammen som én helhetlig pakke. Episodene i serien er sammenvevd med episodene i spillet. Historien utspiller seg også på samme sted. Hypotetisk sett kan du nøye deg med en av delene, men du vil få mye mer ut av det hvis du kombinerer dem, utdyper han.

Videre forklarer han at spillet aldri ville blitt en realitet uten Microsoft i ryggen:

- Vi ville aldri i verden ha satset på et prosjekt som dette på egen hånd. Lysten ville vært tilstede, men ikke mulighetene. Vi har crazy ideer, men vi er avhengig av å kunne lene oss på et selskap som Microsoft for å realisere planene våre, avslutter Myllyrinne.

Max Payne-spillene var gode. Alan Wake var bra. Dette må da bli en suksess, eller hva? Har dere tro på våre finske naboer?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake