Call of Duty: Ghosts blir lineært

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2013-07-17

Oppdragsstrukturen i det kommende Call of Duty: Ghosts vil ikke fortsette i samme fotspor som forgjengeren Call of Duty: Black Ops 2 der oppdragene forgrenet seg etter spillerens ønske. I stedet satser Infinity Ward på en mer klassisk lineær opplevelse.

Det forklarer studiosjef Mark Rubin, som riktig nok legger til at spillet vil kunne være annerledes fra gang til gang, basert på hva du foretar deg underveis. Eksempelvis vil enkelte hendelser i senere oppdrag være avhengig av at du har oppdaget noe tidligere:

- Vi har naturligvis ikke det samme forgreningssystemet som Treyarch, men hvis du plukker med deg noe underveis i et oppdrag kan det hende noe skjer i et senere oppdrag, eller senere i samme oppdrag, som ikke ville skjedd ellers, forklarer Rubin.

Om det er nok til å revolusjonere CoD-opplevelsen spørs vel, men man skal som kjent aldri dømme noe før man har prøvd det. Det får vi først sjansen til den 5. november, eller litt senere hvis man vil ha next gen-versjonen.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake