Onlinespillet The Division blåste alle av banen da det ble vist frem under E3-messen i juni. Spillet foregår i en verden preget av konflikt, og i et intervju hos OXM forklarer Ryan Bernard fra utvikler Massive Entertainment at dette vil ha følger for opplevelsen.
The Division handler nemlig ikke om å være den ultimate råtassen, slik det ofte gjør i andre online spill. Det handler heller om å overleve:
- Vi ville at spiller mot spiller-kampene (PvP) skulle føles meningsfulle. Det blir de kun hvis du har noe å tape, og da mener vi noe mer enn plasseringen på poengtavla, forklarer Bernard.
Hvis du beseirer noen i The Division stikker du nemlig av med eventuelle resurser vedkommende hadde med seg, og det er her den ekstra spenningen ligger:
- Du befinner deg i en verden som er iferd med å rase sammen, så selv om du er medlem av divisjonen er det snakk om et skummelt sted å oppholde seg. Et annet vesentlig område man må få til for å sikre god PvP, er å hindre at spilleren alltid vet hvor truslene kommer fra. Vi ønsker vikrelig å spille på dette for å forsterke opplevelsen, avslutter Bernard.
Det høres unektelig spennende ut, og vi gleder oss til å utforske dette på egenhånd. The Division har ikke fått noen konkret slippdato enda, men det skal i det minste lanseres i løpet av 2014, til Playstation 4 og Xbox One.