Xcom: Enemy Within for stort til å være DLC til konsoll

Tekst: Kenneth Flage
Publisert 2013-09-04

Den kommende Xcom: Enemy Unknown-udvidelsen Enemy Within er for stor til å kunne slippes som en DLC-pakke på konsoll, trolig på grunn av regelverket til Sony og Microsoft. Derfor blir utvidelsen i stedet en del av den kommende Commander Edition av spillet, som også inneholder de tidligere DLC-pakkene til Enemy Unknown.

Det forteller senior producer Garth DeAngelis i et intervju med Joystiq.

- Til PC-plattformen gikk det ganske greit, men når det kom til konsollene var den for stor. Hvis vi ønsket å levere det samme innholdet til konsollspillerne måtte vi gjøre via en frittstående utvidelse. Vi kunne ikke bare bare patche det inn, forklarer DeAngelis .

På grunn av de mange endringer og tilføyelser til spillets systemer, omgivelser og enheter, var det ifølge DeAngelis et spørsmål om å enten utgi konsollversjonen av Enemy Within på en egen disk, eller å droppe det helt og holdent:

- Disse endringene er så dypt knyttet inn i Enemy Unknown at vi ønsket å publisere dem som den ultimate utgaven, med alle de tidligere utvidelsene på disken. Det var enten å publisere det på denne måten, eller å ikke publisere det i det hele tatt.

Prisen på Commender Edition blir $30 i USA (ca. 180 kroner). PC- og Mac-brukere kan kjøpe Xcom: Enemy Within som en egen nedlastbar utvidelse, men konsollbrukerne må altså kjøpe en fysisk versjon av spillet.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake