Til vår store skuffelse har Zelda-produsent Eiji Aonuma forklart at vi alle må vente til neste års E3-messe før vi får se eller høre noe som helst om det nye Zelda-spillet til Wii U. Når det er sagt er han ikke fremmed for å diskutere enkelte spørsmål om det kommende eventyret, som for eksempel mulighetene for et nytt open world-spill:
- Jeg tror det mest åpne Zelda-spillet vi har laget så langt er Wind Waker, ettersom man kan seile fritt rundt og vandrer rundt på alle øyene. Når vi skal lage et spill er vi på kjernen i gameplayet. Deretter bygger vi opp spillet rundt dette, med kjernemekanikker som er tilpasset og lett tilgjengelige, forklarer Aonuma.
Han fortsetter resonnementet:
- Når det gjelder Skyward Swordhjalp denne fremgangsmåten oss, men samtidig måtte vi til en viss grad ofre den åpne verdenen man kunne ha utforsket. Vi har hørt fra mange fans at denne åpenheten var noe de savnet, og vi bet oss merke i det. Mens vi jobber med å slå fast hva kjernen i gameplayet skal være har vi ønsket om en åpen verden i tankene. Vi prøver å finne ut hvordan vi kan flette inn dette også, avslutter Aonuma.
En åpen verden er vel og bra, men burde de ikke ha bestemt kjernen i gameplayet innen nå?
Takk, My Nintendo News.