Det er nå over ett år siden vi leste de første ryktene om et nytt Fallout-spill som var satt til Boston. Vi ble skuffet da det ikke kom noen bekreftelse av spillet på årets E3, og da vi øynet håp på grunn av en mystisk nettside viste det seg å bare være en bløff. Det kan derimot nå se ut som vi endelig har fått bekreftet det neste Fallout-spillet, og at det er satt til et postapokalyptisk Boston.
Jason Schreier hos Kotaku skal ha fått tilgang på lekkede dokumenter som trolig bekrefter et Fallout-spill som er satt til Boston. Dokumentene nevner ikke at det er Fallout det er snakk om, men intromonologen er ikke til å ta feil av:
War. War never changes.
In the 1945, my great great-grandfather, serving in the Army, wonderes when he'd get to og home to his wife and the son he'd never seen. He got his wish when the U.S. ended the World War II by dropping Atomic bombs on Hiroshima and Hagaski.
The world awaited Armageddon. Instead, something miraculous happend: we began to use Atomic energy not as a weapon, but as a nearly limitless Source of Power. People enjoyed luxuries once thought the realm of science fiction.
But then, in the 21st Century, People awoke from the American Dream. Years of consumption led to shortages of every major Resource. The entire world unraveled.
We now stand on the brink of total war - and I am afraid. For myself, for my wife, for my infant son. Because if my time in the Army taught me one thing ...
It's that war - war never change
Om denne intromonologen stemmer så blir dette første Fallout-spillet hvor spillerens karakter selv snakker i starten av spillet. Ifølge dokumentene skal også spillkarakteren være fryst ned, noe som forklarer hvordan han/hun har en tipp tipp oldefar som kjempet i andre verdenskrig.
Dokumentene skal også referere til andre karakterer, som en leiesoldat med navn Preston Garvey, en radio-DJ med navn Travis Miles og en mekaniker med navn Sturges som er beskrevet som "en krysning mellom Buddy Holly og Vin Diesel".
Jason Schreier legger derimot vekt på at denne informasjonen - både intromonologen, bakhistorien til spillkarakteren og disse karakterene - ikke nødvendigvis vil dukke opp i spillet. Bethesda kan like gjerne ha funnet på alt i forhold til castingen til rollene, eller forandret på manus i ettertid.
Bethesda har avslått å kommentere artikkelen til Kotaku.
Hva skal vi tro denne gang? Kotaku pleier å være en temmelig pålitelig kilde, men vi har blitt brent før...