Her i Norge har ikke Xbox One blitt sluppet ennå, og derfor har vi i norske Gamereactor selvfølgelig ikke satt karakter på Forza Motorsport 5. Men hvis vi skal tro internasjonal presse, så er det et bra spill til tross for at det er det svakeste så langt i serien. En av grunnene er økonomisystemet i spillet, et system som er tilrettelagt for mikrotransaksjoner. I et intervju med Eurogamer sier produsent Dan Greenawalt at han er skuffet over at spillet ikke har levd opp til folks forventninger.
"I have to be honest, our team takes great pride in what lights up our players, and community's the heart of what we do. So it's been disappointing. I'm not disappointed in people - people feel how they feel. I'm more disappointed in myself that I've elicited this reaction in people."
"I think the biggest travesty for me is how people have misread our intentions, because that's just been sad - community's the biggest thing for us, and the whole point is to get people excited about cars and excited about games, so people saying we've changed the economy for this reason and we removed this feature for that reason - I understand it, because perception's reality, and people start believing what they believe, but I know it's not the thought process we went through to make the decisions we made."
Som en følge av dette kommer Turn 10 til å slippe en oppdatering til Forza Motorsport 5 allerede neste uke som skal forbedre en del av problemene knyttet til nettopp mikrotransaksjoner. Den skal også legge til nye løpstyper som blant annet drag racing.
Bilprisene skal senkes dramatisk. Eksempelvis skal prisen på Ferrari 250 GTO som tidligere har kostet 6 millioner dollar (spillvaluta) reduseres til 2 millioner. Det skal dermed gå fortere å få tak i nye biler enn det gjorde i Forza Motorsport 4, og det er kun de aller mest utålmodige som vil måtte ty til mikrotransaksjoner.