Til mange Nintendo-eieres frustrasjon var Nintedos nettjenester som kjent meget ustabile, og tidvis nede for telling, i romjulen. Særlig deres eShop var utilgjengelig for kjøpelystne Nintendo-eiere, og Pokémon Bank og Poké Transporter ble rett og slett utsatt på grunn av det Nintendo kaller high traffic til deres tjenester.
Gamesindustry melder nå at Nintendo har rykket ut på sine kundeservice-sider og beklaget problemene spillerne har hatt.
Nintendo and The Pokémon Company International have postponed the launch of Pokémon Bank and Poké Transporter - two software applications that were originally scheduled to launch for Nintendo 3DS on Dec. 27 - due to a large volume of traffic to the Nintendo Network service. Due to the high traffic, players are having trouble setting up Nintendo Network IDs and downloading content in the Nintendo eShop on both Wii U and Nintendo 3DS. We truly regret the inconvenience, and wish to reassure everyone that providing a solution is our top priority. We apologize for the delay and thank you for your continued patience.
Det meldes også at Nintendos 3DS muligens har solgt enormt mange enheter, og at Wii U har solgt mer enn Xbox One, denne julesesongen. Det har derimot ikke kommet noen offisielle tall på dette, selv om dette ikke burde være overraskende med alle de kampanjer som har blitt lansert, den lavere prisen, og den stadig voksende spillkatalogen for disse konsollene.