Sammenligner neste Tomb Raider med Skyrim

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2014-01-27

Fjorårets Tomb Raider hadde et ganske åpent spilldesign hvor du kunne gå tilbake til steder du allerede hadde vært for å samle inn ting du tidligere hadde oversett, eller ikke hadde utstyr til å nå forrige gang. Oppfølgeren kommer sannsynligvis til å bli mye mer åpen enn som så.

Under en Gamesradar livestream (via Videogamer) diskuterte produsenten Scot Amos arbeidet med Tomb Raider Definitive Edition, og slapp samtidig noen hint om hva vi kan vente oss i oppfølgeren:

- Jeg synes at Skyrim er en god analogi. Du kan nå alle steder du kan se. Nå som vi ser hva vi fikk til med Definitive Edition, har vi virkelig fått øynene opp for hva vi kan få til når vi presser oss.

The Elder Scrolls V: Skyrim havner som kjent i kategorien "veldig åpent spill", og hvis de sammenligner sitt neste prosjekt med Skyrim er det ikke urimelig å anta at Tomb Raider 2 vil foregå i en åpen verden.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake