Rykte: Microsoft øker spillytelsen til Xbox One

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-01-28

Selv om begge konsoller kjører spill som er langt mer teknisk imponerende enn sine forgjengere, er de fleste enige om at Playstation 4 har litt mer hestekrefter i bakhånd enn Xbox One. I et forsøk på å utlikne denne forskjellen skal Microsoft nå, ifølge ryktene, gå med planer om å øke kapasiteten som er tilgjengelig for spillene, ved å redusere kapasiteten reservert til systemet.

Det kommer frem at et innlegg på det profilerte Neogaf-forumet der det hevdes at 10% av konsollens totale kapasitet så langt har vært forbeholdt konsollens tre operativsystemer og hoppingen, eller snappingen som Microsoft kaller det, mellom disse. Etter en kommende oppdatering skal denne prosentandelen etter sigende kuttes ned til 2%, slik at spillene får ytterligere 8% av kapasiteten til disposisjon.

Hvor stor forskjell dette vil utgjøre er vanskelig å forutse, men tanken om at spillene får kose seg med 98% av kapasiteten er forlokkende for de av oss som er mer opptatt av spilling enn TV-titting og multimediafunksjoner.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake