Hver The Order: 1886-figur består av over 100 000 polygoner

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-02-21

Hvis vi skal tro utviklerne hos Ready at Dawn vil det kommende Playstation 4-spillet The Order: 1886 sette en ny standard for detaljer i spill. Det kommer frem av en Twitter-melding fra studio-grunnlegger Andrea Pessino, som påpeker at spillets protagonist består av over 100 000 polygoner:

- Main characters run over 100K polys each, >250 joints just in the head, >130 blend shapes in face, etc.... CRAZY stuff! :), skriver Pessino.

For å sette ting litt i perspektiv har brukeren benny_a på Neogaf-forumet satt sammen en liste over mengden polygoner brukt til figurer i andre spill, deriblant Ready at Dawns eget God of War: Ghost of Sparta:

• Kratos: ~20k
• Heavy Rain main characters: 15k
• Lee in The Walking Dead: 5k
• Marius in Ryse: 85k

Dette lover godt for de som digger god grafikk.

Noen som vet hvor mange polygoner figurene i Crysis 3 består av?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake