I lys av tallene utvikler Respawn Entertainment nå har presentert er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de åpnet opp betaen av storspillet Titanfall.
Betaen, som ble avsluttet den 19. februar, ble nemlig testet av over to millioner ulike spillere fordelt over Xbox One og PC-versjonen. Dette er et tydelig tegn på spillets popularitet allerede nå i forkant av lanseringen, og spillerantallet sørget for en god stresstest av serverparken.
I tillegg påpeker Abbie Happe, community manager hos Respawn, at betatesten først og fremst handlet om å bygge tillit mellom dem og fansen:
- You never want to say that everything is going to be perfect. Obviously there are things that can change. But you don't want to say, ‘oh, no, there will still be problems,' because you don't want to give people a lack of confidence in what you're doing. I think that this beta was really about giving people confidence that not only will we be communicative with them, but we're actively trying to work out any bugs now, kommenterer Happe.
Betaen opplevde enkelte serverproblemer innledningsvis, men utover dette har vi ikke hørt om noen grove tekniske feil. Betaen ga dessuten mersmak hos de fleste i redaksjonen, og vi ser frem mot lanseringen til PC og Xbox One den 13. mars (Xbox 360 28. mars).