At spillskaperen Dean "Rocket" Hall har bestemt seg for å avvikle sitt engasjement rundt den frittsåtende versjonen av Arma II-modden DayZ, betyr tydeligvis ikke at spillet er ferdigutviklet helt enda.
Les også:
• DayZ passerte én million på under en måned
• Hinter om DayZ til de nye konsollene
Utvikler Bohemia Interactive melder nemlig at teamet som jobber med spillet, som foreløpig er tilgjengelig i en tidlig utgave via Steam Early Access, skal dobles i løpet av tiden som kommer. Dette fordi de ønsker å legge til ytterligere funksjoner og innhold før fullversjonen skal lanseres:
- We are inducting a large number of new people to the team, effectively doubling the whole project, skriver utviklerne på DayZ-bloggen.
Deretter går de løs på noen av planene deres:
-This week we started on a cooking system. Heavily inspired by the outstanding cooking system in Project Zomboid, this will be part of a wider push in March to focus on Survival aspects of the game in general. You will turn your cooking device on (fireplace/stove) and then place the items in it.
The items will slowly heat up, and when at the required heat for the required period of time, they will become "cooked" and/or turn into something else (such as soup). Items can become overcooked, and items can also become cold via some process (this will be looked at later), forklarer utviklerne.
Innlegget fortsetter:
- We have added gestures for two handed tree, evades and other missing animations. Our next goal is to polish those and finalize them all. At the same time we have created new reloads for Ruger MKII, added stab attack with hay fork and worked a bit on new zombie animations which we would like to introduce somewhere in march. There was couple of bugs fixed, some glitches and animation graph improvements, avslutter utviklerne.
Les også: Rapperen Jay-Z prøvde å endre navnet til DayZ
Det er tydelig at prosjektet i høyeste grad er i live fortsatt, selv om mannen bak originalideen altså planelgger å starte sitt neste eventyr innen året er omme.