- Battlefield 4-problemene har ikke skadet merkevaren

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-03-07

Selv om enkelte spillere har vært heldige og sluppet unna mange av problemene, kan ikke Battlefield 4-lanseringen beskrives noe annet enn problematisk. Bugs og serveproblemer kom til syne i allle de ulike versjonene, og utvikler Dice så seg faktisk nødt til å stoppe utviklingen av DLC-pakker en stund for å rette alle resurser mot feilrettingen.

Nå er imidlertid spillet på rett kjøl igjen, og skal vi tro økonomisjef Blake Jorgense er ikke EA redde for at merkevaren deres har blitt skadet av alt oppstyret. Under en pressekonferanse i San Francisco forklarte Jorgensen heller at problemene er et bilde på spillets kompleksitet:

- We haven't seen any damage. Clearly we're very focused on protecting the brand. We've also tried to provide extra content to the consumers to make sure they keep coming back and playing the game and we're finding that it's working very well. I don't see that there's a damage issue. I think for us it's making sure that we're providing great gameplay for the consumer and we'll continue to do that, kommenterte Jorgensen på spørsmål om hva alle problemene vil ha å si for seriens fremtid.

Om han, resten av EA og ikke minst Dice virkelig kan puste lettet ut, får vi først svaret på når det neste spillet skal lanseres. Har du fortsatt tro på Battlefield-serien?

Serverrommet til EA var lokalisert i bygningen til høye...

Kilde: Gamespot.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake