Tidligere i år kom det frem at Satya Nadella tar over stillingen til Steve Ballmer som øverste leder av Microsoft. Samtidig kom det frem at tidligere Nokia-sjef Stephen Elop (Microsoft har som kjent kjøpt opp mobilgiganten) tar over som sjef for Devices and Studios-avdelingen, som blant annet driver med Xbox.
Les også: Her er Microsofts nye toppsjef
Nyheten førte til endel uro blant Microsofts mest hardbarka fans, som var usikre på hva lederskiftet ville ha å si for fremtiden til Xbox-plattformen. Skal vi tro Phil Spencer fra Microsoft Game Studios har vi imidlertid ingenting å bekymre oss for. Under helgens SXSW Gaming-mässa i Texas kunne han nemlig berolige alle som hatt hjertet i halsen den siste tiden:
- In terms of Microsoft's commitment in the space, I know both Satya and Elop, I know them well. I've had explicit conversations with them about Microsoft's commitment to Xbox - they're extremely committed to Xbox, forklarer Spencer.
Samtidig kunne han avkrefte at Microsoft planlegger å selge Xbox-merkevaren, slik enkelte rykter har hevdet:
- Xbox is a really critical brand for us as a company as Microsoft; when you think about consumers, what they love about our company, Xbox is one of the most beloved brands that the company has. We're in the middle of a good, competitive battle in the console space with PlayStation, which is great for the industry, forklarer Spencer.
Han fortsetter resonnementet:
- And they remain extremely committed to us succeeding with Xbox, which is nice to hear, right? It's something that resonates well inside the walls when you're talking to the teams, or when I stand in front of Xbox fans, I want to make sure that they understand we are extremely committed to this product, avlutter Spencer.
Nokså klar tale dette. Microsoft fortsetter satsingen på Xbox One. Spørsmålet nå er hvorvidt de kommer til å ha like stort fokus på Kinect som tidligere?