Førstkommende fredag er det endelig klart for lansering av Dark Souls II til Playstation 3 og Xbox 360, og etter anmeldelsen å dømme bør du ikke gå glipp av akkurat dette spillet. Anmelderne har derimot ikke fått like mye tid med online-delen i spillet, som forøvrig inneholder invaderende motspillere, spillerskrevne beskjeder og kanskje også eventer - i hvert fall om man skal tro Tak Miyazoe.
Ifølge Shack skal Miyazoe ha sagt i et intervju at spillets oppgraderte server i teorien skal kunne støtte en slags form for online-events. Det er derimot ikke planer om noen slike for øyeblikket.
"One of the main reasons why we wanted to re-visit the game server system was for that added level of role-playing in the online world, itself. The Covenants have been improved. The new game servers, based on the beta we had last year, we noticed that there's a lot of online activity, a lot of players leaving blood messages, a lot of ghosts being seen. It obviously adds a new level to the online system itself."
Han var også påpasselig med å si at de har lagt ned mer arbeid i PC-versjonen denne gangen, og at spillet først og fremst ble utviklet med tanke på PC-plattformen. Dette er også årsaken til forsinkelsen.
"We apologize for the delay, but we did spend time working on the PC version, making sure that we do attend to higher resolutions, higher framerates, and also keyboard mapping most controls"