Sonic Boom-designet var traumatisk for Sega

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2014-03-17

En nærmest enstemmig spillverden har kritisert pinnsvinets nye utseende i det kommende Sonic Boom, og nå har studioet kommentert saken. Utviklerne bak spillet, Big Red Button Entertainment, har i et nytt intervju snakket om hvor traumatisk designprosessen var for Sonic Team-sjefen Takashi Iizuka.

"Early on, when we had our first review of all the crazy things we wanted to try, Iizuka-san came down to Los Angeles and looked through all the different concepts. I felt sorry for the guy because sometimes he couldn't actually look at the screen ... it was too traumatic seeing all the crazy stuff we wanted to do."

Tydeligvis viste teamet frem ulike Sonic-varianter hvor den blå sprinteren var utstyrt med fiskeskjell, pels og diverse smykker. Produsent Bob Rafei fortalte i samme intervju at Sonics bandasjer og skjerf er en effektiv måte for studioet å vise at Sonic ikke er jålete (?). Undertegnede forbeholder seg retten til å ikke være overbevist av det nye designet før spillet er testet.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake