I Japan har Nintendo og Sony hatt et solid grep om spillmarkedet i mange år, mens Microsoft har slitt med å selge både spill og konsoller. Det betyr imidlertid ikke at den amerikanske giganten er klar for å gi opp i Japan. Snarere tvert imot:
- I'll say we're doing more development in Japan right now than we've probably done in quite a while, kommenterer Microsofts Phil Spencer til Gamespot.
Hvilke spill som er på vei til Xbox One i Japan (der konsollen forøvrig ikke er lansert enda, i likhet med i Norge) vites ikke, men for første gang på flere år akter Microsoft å ta turen til Tokyo Game Show-messen i september:
- I know our launch is a little further out, but we're going to be at Tokyo Game Show again, we've got first-party games being developed in Japan, and just as a creative entity itself, the Japanese development community, it's critical for us in the industry that we continue to invest there and see great games come out, fortsetter Spencer.
Faktisk tror han at Japan er moden for en real opptur hva TV-spill angår, som om alle aktørene (inklusive Nintendo og Sony) har sett endel nedgang de siste årene:
- I don't believe that console gaming is dead in Japan. I'm not Japanese, so I'm not the best person to talk about why I believe that. I don't have any kind of natural connection to it. But knowing my friends there and the things that they're interested in, and the games that are built there, I think we've got to find some genres of games that re-emerge, avslutter Spencer.