- Færre filmsekvenser i MGS V: The Phantom Pain

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-04-07

Selv om historien i det kommende Metal Gear Solid V: The Phantom Pain blir følelsesladet og dyp på samme måte som de tidligere spillene i serien, kan vi forvente færre og kortere mellomsekvenser i det femte spillet sammenlignet med forgjengerne.

Det skriver spillsiden Gamespot, som har pratet med Kojima Productions-designer Jordan Amaro. Han kunne fortelle at The Phantom Pain heller vil by på en slags spilldrevet narrativ:

- We get rid of all the narrative burdens, like, Sam Fisher or whoever has to go through this emotional state or has to reach that guy. We just go for non-dependent objectives, and we just get rid of all that narrative burden and just focus on what makes the mission good at the core level, forklarer Amaro.

- We hope to reveal Snake's character through the players' actions in those spaces that are smart to traverse. That's pure game storytelling, although it's still primal because the odds are what they are, fortsetteren han.

Videre påpeker han at Snake, nå spilt av Kiefer Sutherland, ikke kommer til å prate like mye om i de foregående spillene, før han avslutter med en fleip:

- Kojima said, if he talks too much then we have to pay Kiefer Sutherland a lot more, konkluderer Amaro.

Gode nyheter for de som synes de foregående spillene har hatt litt vel lange mellomsekvenser, men samtidig dårlige nyheter for de med motsatt ståsted. Hvor befinner du deg på skalaen?

Hideo Kojima har aldri vært redd for å berøre vanskelige temaer, som for eksempel barnesoldater.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake